تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت انواع گوشی‌های سامسونگ سری S چند؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مستأجران وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومانی ودیعه‌مسکن را چگونه می‌توانند دریافت کنند؟ + جزئیات منطقه حساس در بازار سکه کجاست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز | ریزش‌ها لاک‌پشتی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ضرورت صادرات ۲۰۰ هزار تن سیب و پرتقال سایپا شرایط جدید فروش و پیش‌فروش ۱۰ محصول را اعلام کرد + اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل رقم دقیق مالیات پرداختی طلافروشان مشخص شد | دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بخشی از ظرفیت مسکن ملی به کارگران جزئیات تازه از خروج عجیب‌وغریب ارز از کشور فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از امروز ۹ صبح (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد | طلای زینتی تا ۱۵۰ گرم معاف از مالیات است فرماندار مشهد: از طلافروشان فراتر از قانون چیزی نمی‌خواهیم | کسانی که مغازه هایشان پلمب شده، براساس روال قانونی بوده‌ است سال گذشته ۲۸ درصد منابع از بانک‌های خراسان رضوی خارج شد
سرخط خبرها

رشد ۸۰ درصدی مراودات تجاری خراسان رضوی و افغانستان از مرز دوغارون

  • کد خبر: ۲۰۴۱۵۰
  • ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
رشد ۸۰ درصدی مراودات تجاری خراسان رضوی و افغانستان از مرز دوغارون
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از رشد ۸۰ درصدی مراودات تجاری خراسان رضوی و افغانستان از مرز دوغارون خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، ابوالفضل چمندی با اعلام این خبر؛ اظهار کرد: آذرماه سال ۱۴۰۱ مجموع تردد‌ها در مرز دوغارون اعم از صادرات، واردات و ترانزیت کالا ۱۰ هزار و ۹۰۴ کامیون بوده و این رقم در آذر امسال به ۱۸ هزار و ۳۹ کامیون افزایش پیدا کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به دلایل رشد مراودات تجاری اشاره کرد و افزود: اصلاح روند‌های گمرکی و زیرساخت‌های مرز، افزایش ساعت کاری و توافقات دو جانبه در چند ماهه گذشته، سبب رشد ۸۰ درصدی مراودات تجاری نسبت به مدت مشابه از این مرز شده است.

وی ادامه داد: از نظر شاخص‌های مستمر مربوطه در صادرات و ترانزیت کالا از وضعیت خوب و رو به جلویی برخوردار هستیم.

پیش از این استاندار خراسان رضوی در سلسله دیدار‌های نخبگانی در جمع صادرکنندگان استان گفته بود، مصادیق مطرح شده در جلسه را به طور خاص پیگیری می‌کنیم، چرا که حل مسائل حوزه صادرات باید به طور جدی پیگیری شود.

استاندار خراسان رضوی در این دیدار تاکید کرد: استان خراسان رضوی امسال رشد قابل توجهی در صادرات داشته است، معاونت اقتصادی استانداری و مدیران استان در این زمینه حمایت‌های خوبی داشتند و با فضای ایجاد شده زمینه این رشد به خوبی فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه استان در حوزه‌های مختلف دارای مزیت‌های فراوان است، عنوان کرد: رشد ترانزیت در ابتدای سال نیز یک رشد جهشی بود و این‌ها نشان از اهتمام مدیران و فعالان این حوزه در کنار هم است.

طبق آمار منتشر شده در نیمه نخست امسال تراز تجاری استان در شش ماهه اول سال جاری مثبت و معادل ۴۱۳ میلیون دلار بوده است.

براساس همین گزارش، ارزش صادرات استان در شش ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ به میزان ۷۳۷ میلیون دلار بوده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل در وزن ۳۱ درصد و ۳۵ درصد در ارزش دلاری رشد داشته است.

شایان ذکر است، در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ ارزش واردات استان ۳۲۵ میلیون دلار بوده است، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از نظر وزنی ۲۵ درصد کاهش و از لحاظ ارزشی ۱۵ درصد رشد داشته است. باید گفت؛ بیشتر این واردات تلفن همراه و مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات بوده و تراز تجاری استان با نگاه به آمار فوق مثبت است.

در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی نیز اخیرا اعلام شد که در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰ برابر میزان سرمایه‌گذاری خارجی در استان خراسان رضوی رشد داشته است.

منبع:تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->